Auto FEST09

Uue vormeli projekteerimine algas 2008. aasta sügisel, senist loogikat jätkates pidi auto nimeks saama FEST09. Projekteerimisel kulusid marjaks ära esimese vormeliga saadud kogemused, olulisemate arengusuundadena nähti kaalu vähendamist ning mootori forsseerimist. Töö hõlmas kõigi seniste tehniliste lahenduste analüüsi ning optimeerimist; põhilistest lahendustest – toruraamist ning Yamaha mootorist – ei loobutud, küll aga projekteeriti autole täiesti uus raam, mis senisest kergem.

Märgatav osa auto detailidest on üliõpilaste projekteeritud ning nendest omakorda suur hulk ka kohapeal valmistatud, kaasaarvatud arvukad süsinikkomposiidist paneelid. FEST09 kaalub 214 kg, tänu konstruktsiooni optimeerimisele ning kergematele materjalidele on kaaluvõit (võrreldes autoga FEST08) 42 kg ehk 16,4%. Mootori arendustegevuse tulemusena on sündinud uued kollektorid ning nukkvõllid, mis tagavad märgatavalt parema jõudluse ning elastsuse madalatel ja keskmistel pööretel.

FEST09 tehnilised andmed

Mootori mark, töömaht
Yamaha R6, 599 cm3
Võimsus ja pöördemoment
77,0 hj / 12100 p/min
60,4 Nm / 7100 p/min
Jõuülekanne
6-käiguline järjestiklülitusega Yamaha käigukast, kettülekanne,
Torsen diferentsiaal
Raami konstruktsioon ja materjal
CrMo torudest keevitatud ruumiline toruraam
Vedrustuse tüüp
Sõltumatu topeltõõtshoobade ja survehoovaga keerdvedrustus
Katmiku ehitus ja 
materjal
Ruumiline 5-osaline süsinikkomposiidist koorik, süsinikaramiidkomposiidist põhjaplaat
Tühimass
214 kg
Rehvid
7,0/20,0-13 GoodYear
Pikkus x laius x kõrgus
2525 x 1378 x 1000 mm
Teljevahe
1550 mm
Rööbe ees / taga
1200 / 1150 mm
Hoovõtuaeg, 0-100km/h
4,2 s
Arvutuslik tippkiirus
ca 160 km/h
Võistlustulemused

August 2009 - 46. koht, Formula Student Germany, Hockenheim, Saksamaa

August 2009 - 1. koht, Baltic Open, Helsinki, Finland
- Superslaalomi alavõit
- Kestvussõidu alavõit




Võrdluseks: 

FEST14 andmed leiad siit!
FEST13 andmed leiad siit!
FEST12 andmed leiad siit!
FEST11 andmed leiad siit!
FEST10 andmed leiad siit!
FEST08 andmed leiad siit!