Baltic Open 2011 ehk sõjakäik kuningriiki

Rootsi Kuningriik ja linn nimega Karlstad – seal toimus selle hooaja viimane jõukatsumine tudengite poolt disainitud ja konstrueeritud vormelite vahel. Kohal oli 10 meeskonda, kelle peale kokku osales võidusõidus 28 autot. FS Team Tallinn oli kohal kõigi kolme autoga – 2011 aasta masinaga tulid rinda pistma meeskonna veteranid 2010. ja 2008. aasta autodega. Kokku oli meid 25 ja julgeb väita, et olime suurima esindusega delegatsioon.

Erinevalt teistest võistlustest on Baltic Openil pisut teine formaat. Nimelt puuduvad üritusel auto disaini ja maksumust puudutavad kaitsmised, mis tähendab seda, et punkte kogutakse puhtalt bensiini põletades ja rehve kulutades. Erilisemaks muudab Baltic Openi veel see, et oma kiirust saab proovida senikaua, kuni korraldajate poolt ette nähtud kellaaeg seda lubab – sõidukatsete arv juhtide jaoks ei olnud limiteeritud.

Seega alustasime võistlust tehnilise kontrolliga, mille saime esimesena tehtud ja jäime ootama võistluspäevi. Esimesel päeval olid kavas skidpad ja kiirendus. Erinevalt suurvõistlustest toimus Karlstadis skidpadi ajavõtt teisiti – aega mõõdeti 8-kujulisse ringi sisenemisest kuni sellelt väljumiseni, mis muutis skidpadi juhtide ja meeskonnaliikmete jaoks märksa huvitavamaks. Kiireima aja FS Team Tallinna autodest sai kirja FEST11. Ajaks 24,31 sekundit, millega jagasime neljandat kohta. Vähem kui poolesekundiliste vahedega järgnesid FEST11-le FEST10 ja FEST08 – kohad vastavalt 6. ja 9.

Kiirenduses oli konkurents tihe. Sõitu raskendas tolmune asfalt – võidu sõideti suures parklas. Siiski tingimused olid kõigile võrdsed ja FEST11 realiseeri soma potentsiaali ja noppis kiirendusest 2. positsiooni. Päeva lõpuks asusime 5. kohal ja punktivahed liidritega olid väga väikesed – liidrile kaotasime kõigest 15 punkti.

Viimasel võistluspäeval olid kavas sprint ja kestvussõit. Need osavõistlused toimusid linnast väljas motospordikompleksis. Võidu kihutati kardirajal. Rada läbi jalutades ei saanud märkamata jätta auto rehvidest ehitatud kummiseinu, mis olid aeglaste kurvide välisservas ja andsid juhtidele piisavas koguses mõtteainet, kuidas püsida turvaliselt ideaaltrajektooril. Enne ajasõite said kõikide võistkondade piloodid rajal kätt ja rasket jalga harjutada, et põhisõidus olla võimalikult kiire. Kõik sujus ootuspäraselt, kuni ühe hetkeni. FS Team Tallinnat tabas ebaõnn. Sprindi ja kestvussõidu teine piloot eksis kurvi sisenedes ja tabas raja ääres olevat traktori rehvi. Kindel oli see, et vormel oli muutunud sõidukõlbmatuks ja mehed tormasid rajale olukorra tõsidust selgitama. Ärev vaikus kadus ühe hetkega. FEST10-l sõitnud ja FEST11 meeskonna juhendaja Ruben Lend ei analüüsinud kaua ja ütles: ’’Mehed! Nüüd hakkame tööle ja kõik aitavad nii kuidas saavad!’’

Sellest hetkest algas meie jaoks tõeline võidusõit. Halvatud FEST11 kõverdunud õõtshoobadega oli kiirelt telgis ja algas operatiivne töö. Vedrustuse meeskond mõõtis kiiresti välja vajalikud torude pikkused uute õõtshoobade tarvis. Kõverate torude küljest eemaldati vajalikud detailid. Samal ajal oli meeskonna veteran Aare Truska juba üles seadnud keevitusaparaadi. Ühel hetkel saime aru, et meie telk on kaasvõitlejate poolt ümber piiratud, tundes huvi, mis saab ja kuidas saab. Tund aega hiljem oli auto taas ratastel ja raja kohal hõljusid vihmapilved. Kuna ajasõit oli meil veel tegemata, saime õiguse kohe sõitma minna ja meie kiireim piloot  Jüri ’’Jäämees’’ Oleitšuk näitas rajal agressiivset sõitu ja hoobilt saime kirja päeva teise aja.

Sellega õnnetused rajal ei piirdunud. Lisaks meile lõhkus oma sõidumasina veel kolm meeskonda, kellest üks lausa niiöelda üle katuse rullus. Kõigil neist oli tagajärjeks purunenud õõtshoovad. Mõnigi neist hiljem imestas, kuidas suutsime auto tunni ajaga uuesti rajale saada, tehes ette uued õõtshoovad ja ühele sellile ei mahtunud pähe, et me oma kalli FEST11-ne peaegu et süles telki tõime. Hiljem, kui rahuliku meelega sai telgis istutud, leidis komposiitmaterjalide mees, et auto küljest ära võetud torudest saab teha karika. Saigi torujupid taieseks kokku teibitud ja see käepigistusega kaptneile üle antud, meenutamaks rajal juhtunud intsidenti.

Kestvussõiduks olid närvid pisut ülesse krutitud, sest autol oli vaja 22 ringi kitsal rajal kiireid aegu näidata. Mõlemad piloodid näitasid ühtlast kiirust ja FEST11 oligi lõpetanud oma neljada võistluse sel hooajal. Pakkisime asjad ja sõitsime tagasi Karlstadi, et valmistuda auhinna tseremooniaks. Kohapeal jagati kõikidel meeskondadele tänutäheks osavõtu eest pisike karikas, kuid see polnud meie jaoks veel kõik. Olime kolmanda koha ootuses, sest meie arvestuste kohaselt olnuks see parim võimalik. Kui kolmandaks meeskonnaks hõigati välja soomlaste Metropolia, olime juba lootuse kaotanud, kuid järgmisel hetkel teavitati teise koha omanikuks FS Team Tallinn ja auto nuber 18, mis tähendas FEST11-le 2. kohta üldarvestuses. Olime hetkeks sõnatud, kuid minutid hiljem ei tahtnud rõõmutants vaibuda. Hetkega sai selgeks, et see poodiumikoht oli meeskonna jaoks tõeline töö võit. Pärast rajal toimunud avariid, suutis meeskond end raskel hetkel mobiliseerida ja ennast ületavalt tegutseda. Nüüdseks oleme tagasi kodugaraažis ja võtame hetke aega puhkuseks pikast võistlusreisist, et hakata valmistuma 2012. aasta hooajaks.

Suured tänud FS Team Tallinna poolt kõikidele Sponsoritele ja pöidlahoidjatele ja usume, et möödunud võistlused on suurepärane stardipositsioon uueks hooajaks, olemaks valmis veelgi kiiremateks ringiaegadeks ja intrigeerivateks võistlusmomentideks.

Sellel postitusel ei ole vastuseid

Email again: