Eesti tudengivormel on Euroopa kiireim


Võistlused Silverstone'is olid vaatamata lahkhelidele kohtunikega siiski meie jaoks üsna edukad. FS Team Tallinnat teadis võistlustel igaüks ja, nagu pühapäevases kestvussõidus selgus, täiesti põhjusega - meie tudengivormel on Euroopa kiireim!


Võistlustel osales 120 võistkonda üle maailma ja meie tulemused on järgmised:
* 6. koht üldarvestuses

Staatilised alad:
* 16. koht Cost'is
* 20. koht Business'is
* 6 parema hulgas Design'i finaalis

Dünaamilised alad:
* 6. koht kiirenduses
* 7. koht skidpad'is
* 7. koht sprindis
* 8. koht kestvussõidus (koos trahvisekunditega)


Tehnilisest kontrollist saime seekord üliedukalt läbi. Vaja oli panna ainult veidi teipi tiibade servadele, et need poleks nii teravad. Müratestiga oli veidi draamat, sest seekord olime otsustanud juhtida summutaja otsa põhja alla difuusorisse. Maapind ja difuusor ise võimendasid arvatavasti summutajast tulevat müra ja seega oli mõõtmistulemus väga lubatu piiri peal. Huvitav oli ka see, kuidas lugupeetud kohtunik mõõtmist läbi viis. Esmalt laiutas ta nõutult käsi, seejärel tõi autost omale pehmenduse jalge alla ja põlvitas maha. Ei tehta ikka lihtsaks kohtunike elu...

Veidi ärevust tekitas ka pidurdustest, kus kõik neli ratast pidid blokeeruma, kuid FEST12 parem tagaratas elas oma elu ja samal ajal, kui kaaslased seisid, jooksis truult edasi. Pidurimees kiskus kohe sadula kettalt maha ja asus motiveerima. Mõne minutiga oli auto valmis uuele katsele minema ja seekord saatis meid edu.

Kiirendus toimus "heas" Inglise ilmas ehk korralikus veevannis. Kui tavaliselt on kiirendus üsna lihtne ala - peab ju vaid sirges joones sõitma, pedaale sõtkuma ja käike lappama -, siis seekord pidid juhid näitama rohkem osavust, et suuta autot libedal asfaltil taltsutada. Ühel konkurendil läks auto käest, tegi spinni ja põrkas rajapiirdesse. Meie juhid said suurepäraselt hakkama ja 75 m läbimisel tõi aeg 4,590 sekundit meile 6. koha. Esimesed kuus kutsuti tagasi ka korduskatsele ehk finaali, kus olime kiireim sisepõlemismootoriga auto, kuid lõpptulemust see lisakatse siiski ei mõjutanud.

Skidpad'is jõudsime rajale saata ainult ühe juhi. Kui teise juhiga järjekorras seisime, sai aeg ümber ja rada pandi kinni. Õnneks oli kogemustega juht esimesena sõitnud ja tulemuseks 7. koht. Sprindis näitasid mõlemad juhid väga häid aegu ja tulemusega 48,368 sekundit saime me taaskord 7. koha.

Kestvussõidus oli meie auto konkurentidest oluliselt kiirem. Puhas aeg 23 ringi järel oli meil 1274,100 sekundit, millele lisandus 18 trahvisekundit 9 uppi löödud koonuse eest. Seega võib öelda, et meie lõppaeg oleks õiglaselt pidanud olema 1292,100 sekundit ehk ligikaudu 21 ja pool minutit. Praeguse lõppjärjestuse alusel parima auto aeg oli 1335,850 sekundit, mis teeb 22 minutit ja peaaegu 16 sekundit. Meie olime tervelt 43,75 sekundit paremad! Ja seda ainult teist käiku kasutades, sest käiguvahetus vedas alt.

Põhjus, miks saime kestvussõidus ärateenitud esikoha asemel hoopis kaheksanda koha, peitus suures osas korraldajate halvas organiseerituses. Samuti mitmed autod, mis pidid enne meid rajale minema, ei jõudnud tehnilistel põhjustel isegi starti ja seetõttu magasime meie oma korra maha. Läksime rajale ühe koha võrra hiljem ning seetõttu määrasid kohtunikud meile 120 trahvisekundit hilinemise eest. Esitasime ka kaebuse, kuid seda ebaselgetel põhjustel ei rahuldatud...

Üldiselt oli võistlus üleootuste edukas ja annab enesekindlust Ungari võistlusteks valmistusmisel. Läheme igatahes püüdma võitu! :)


























Sellel postitusel ei ole vastuseid

Email again: