Esimene nädal edukalt seljataga


Alles see oli, kui 16 kanget FS Team Tallinlast, fänn ja 4 veteranliiget pühkisid kodumaa tolmu oma jalgelt ning võtsid ette pika lennureisi teisele poole Suurt Lompi. Praeguseks on burgerite ja Coca Cola sünnimaal möödunud juba terve nädal.

FEST12 USAs

29. aprilli hommikul kell 5:00 toimus Tallinna Lennujaamas kogunemine ja, läbinud turvakontrolli ilma mainimist väärivate vahejuhtumiteta, võis reis alata. Väike vahepeatus Amsterdamis ja pärast 8-tunnist lennuki meelelahutussüsteemi revideerimist astusidki meie seiklejad lõpuks Ameerika Ühendriikidesse, kus neid ootas soe vastuvõtt meie sõprade juures Oaklandi Ülikoolis. Aitäh, Oakland University Formula SAE Team!

Reis ise õnnestus igati hästi - isegi pagas jõudis samasse sihtpunkti, kuhu meie reisijadki. Ometi oli midagi tähtsat siiski puudu: nimelt peakangelast - FEST12 - polnud veel saabunud. Õnneks andis see meeskonnale aega reisiväsimuses välja magada.
FEST12 saabus moodsa hilinemisega ehk umbes-täpselt päev hiljem. Kolm tundi pärast paki kättesaamist oli FEST12 meie usinate inseneride käes nobedalt kokku monteeritud, ainult vedelikud oli vaja veel sisse valada. Kohaliku bensiinijaama külastamine lahendas aga ka selle probleemi. Esimese käivitamise järel selgus kahjuks, et kütusesüsteem, mis on ka varem koostööst keeldunud, plaanib taas streiki alustada. Otsa tegi lahti kütusepihusti nr 2.

FEST12 lahtipakkimine ja kokkumonteerimine


Kolmas päev oli peaasjalikult pühendatud skip pad'i treenimisele, kus peategelasteks Rait Karri ja Kristjan Maruste. Uue päeva saabumisega liitus kütusesüsteemi üldstreigiga ka üks etteandepumpadest, mis hakkas ebaloomulikult palju voolu tarbima ja andis lõpuks üldse alla. Hilisemal kütusesüsteemi läbipesemisel ja puhastamisel selgus, et süsteemi oli sattunud ka muud peale kütuse, mis arvatavasti pumba ummistas ja lõpuks läbipõlemise tingis. Vaatamata eelpool loetletud probleemidele, õnnestus skid'i test siiski suurepäraselt - päeva kiireima tulemuse 4,985 sõitis Karri. Väga tubli tulemus!

Neljandal päeval ühines meie USA-eluga juba pisut tutvuda jõudnud liikmetega ka viimane sats mehi (k.a Allar Sats). Nende lennureis möödus samuti tõrgeteta. Samal päeval õnnestus meeskonnal soetada ka viimane buss, mille lisandumisega on FS Team Tallinna USA esinduse käsutuses nüüd kolmeisendiline bussipark. Meeskond otsustas jääda truuks eht-ameerikalikule stiilile ja sellepärast on ka bussid ehk jänkidepäraselt van'id kõik hiiglasliku kubatuuriga USA päritolu veluursisuga imemasinad.
Pärast edukat skid pad'i testi oli aeg ka kiirenduseks, sprindiks ja muidugi kestvussõiduks. Kuna Michigan'i võistlusraja joonised on juba Internetist kättesaadavad, oli harjutusraja paigutus selge. Ilmnes, et rada on füüsiliselt väga raske ja nõuab juhtidelt väga head vastupidavust. Harjutusrada tuli arvatavasti siiski reaalsest võistusrajast pisut keerulisem, kuid "Raske õppustel, kerge lahingus".

Kohustuslik grupipilt koos ühe van'i ja selle eelmiste omanikega


Laupäev oli broneeritud võistluspäeva "peaprooviks". Otsustati läbi mängida kõik võistlusalad, et poleks Michiganis ebameeldivaid üllatusi. Tänu veteranliikmete ja meeskonna juhendaja pädevusele õnnestus välja selgitada ning parandada mitmeid puudujääke. Meie vormelile tehti meeskonnaliikmete osavõtul põhjalik tehniline kontroll koos kallutustestiga, ettekandmisele läks äriplaani kaitsmine Welixi ja Teedu esituses, lavastati kuluaruande ehk cost report'i kaitsmine ning lõpuks ka disainikaitsmine. Plaanis oli veel teha läbi ka kõik sõidualad, kuid anomaaliate tõttu vedrustuse valdkonnas pidi see lükkuma järgmisele päevale. Seega pühapäeval said edukalt sooritatud ka kõik sõidualad.

Nüüd asub meeskond juba Michigani International Speedway poole teele. Võistlused algavad homme, 8. mail. Soovigem neile edu! :) 

Sellel postitusel ei ole vastuseid

Email again: