FS Team Tallinn Suure Lombi taga

Meil on suur rõõm teatada, et Eesti tudengivormelimeeskonna võistlushooaeg on saanud väga eduka avalöögi. Uusim elektrijõul kihutav vormel on alles valmimas, kuid möödunud hooajal ettenägematult võidukaks osutunud sisepõlemisvormel FEST12 võttis maikuus ette reisi ookeanitaha. Võistlused USAs ja Kanadas on nüüdseks möödas ning meeskonna karikakogu on märkimisväärselt täiendust saanud.


Karikasaak ookeanitagant (suurim neist on ikka paras pirakas...)

Aprilli lõpus pakiti FEST12 suurde kasti ja saadeti lennupostiga USAsse. Paar nädalat hiljem lendas osa meeskonnast järele. Pärast mõnepäevast aklimatiseerumist, vormeli kokkumonteerimist ja viimase hetke teste algasid 104 osalejaga Formula SAE Michigani võistlused. Esimene võistluspäev koosnes nagu ikka registreerimisprotseduuridest ja tehnilisest kontrollist, kuid juba teisel võistluspäeval tuli mõõtu võtta n-ö staatilistel aladel ehk disaini- ja kuluaruannete ning äriplaani kaitsmisel. Kuigi meie äriplaani ja kuluaruande esitluste tulemused jäid seekord tagasihoidlikeks, õnnestus disaini ehk tehniliste lahenduste eest kindlustada teine koht.


Michiganis kuluaruannet ehk cost reporti kaitsmas


Kolmas päev oli pühendatud sõidualadele. Sel hooajal on väga paljud meeskonnad panustanud aerodünaamikale ja tuuletiibu leidus tõepoolest igas suuruses. Sõidalad olid meie jaoks väga edukad - TOP10 tulemused nii külgkiirenduskatses kui ka sprindis ning kiirenduses lausa 4. koht. Viimane sõiduala ehk kestvussõit, mis on neist neljast kõige olulisem, närvesöövam ja kurnavam, jäi viimasesse võistluspäeva. Võib öelda, et vaatamata õlilekke kõrvaldamisest libedale rajale õnnestus meie sõit igati: FEST12 käitus korralikult, meie juhid olid vaieldamatult oma ülesannete kõrgusel ning meie päralt oli ka killuke sportlikku õnne ja kavalust. Nii õnnestus meil kindlustada kestvussõidus 2. koht, jäädes alla vaid USAst pärit Akroni ülikooli võistkonnale. Suurfavoriit ja kolme eelneva Michigani võistluse võitja Global Formula Racing ei saanud tehniliste probleemide tõttu oma kestvust proovile panna. Nende vormel lihtsalt ei käivitunud stardis.


Meeskond jahedas Michiganis


Alavõite meil seekord "taskusse pista" ei õnnestunud, kuid maksimumilähedased tulemused nii staatikutes kui dünaamikutes tõid lõppkokkuvõttes siiski üldarvestuses 104 meeskonna hulgas igati auväärse 2. koha Eestisse. Alla tuli vanduda vaid Stuttgarti meeskonnale, kes ise varem on mitmel aastal teise kohaga leppima pidanud. Karikas, mis meile pidulikult kätte ulatati, on ikka tõeliselt hiiglaslik nagu ameeriklastele kohane.

Järgmisena oli käes aeg väikeseks puhkuseks. Kui kord juba nii kaugele lennatud, tuleb sellest viimast võtta. Seega otsustati ühiselt oma kulu ja kirjadega vahepeal väike road trip ette võtta ja seati siht lõunasse, et oma silmaga näha mandri kõige lõunapoolsemat punkti. Kui kohalik elu üle vaadatud, suunduti taas põhja, et ette võtta Formula North võistlused Kanadas. Taaskord algas kõik registreerumise ja tehnilise kontrolliga. Staatiliste alade jaoks oli reserveeritud teine võistluspäev ning dünaamiliste jaoks kolmas ja neljas. Seekord hinnati meie äriplaani esitlust kõrgemalt - kokkuvõttes 3. koht. Kuluaruande tulemus jäi endiselt pisut kesiseks, sest tundub, et auto maksumus on asi, mida meil tulevikus kindlasti agaralt optimeerida tuleb. Vormeli tehniline ülesehitus aga tõi meile disainikaitsmisel taas 2. koha.


Disainikaitsmise tagasisidet kuulamas Kanadas. Tundub oluliselt ülerahvastatum kui hoki...


Dünaamikud õnnestusid ülimalt hästi: sirgjoonelises kiirenduses 2., külgkiirenduses 4., sprindis lausa 1. ja kestvussõidus 3. koht. Kokkuvõttes dünaamiliste alade eest väljateenitud teine ja staatiliste eest suisa esikoht. Üldarvestuses õnnestus meil 27 meeskonna konkurentsis taas tõusta poodiumi teisele astmele. Lisaks olid Kanada võistluste korraldustiimi naisliikmed omalt poolt välja pannud eriauhinna "The Sexiest Accent", mille meie poisid samuti auga välja olid teeininud.


Meie kangelaste vastuvõtmine Tallinna lennujaamas


Nüüd on FS Team Tallinn jälle täies koosseisus kodumaal. Mõnel liikmel on jäänud veel eksameid, mis tuleb edukalt sooritada, ning mõni pidi kohe lennukilt saabudes oma lõputööd kaitsma minema. Samuti peab jätkuma meie esimese elektrivormeli arendus. Mootorid ja enamik akuelemente on juba kohal, kuid palju on veel vaja läbi mõelda ja ära teha. Tähtaeg on lähedal, sest järgmised võistlused on juba augustis. Paar järgmist kuud tõotavad seega tulla vägagi tegusad...

Sellel postitusel ei ole vastuseid

Email again: