Kõik kolm FEST'i Baltic Open'il TOP4's


Viimane võistlus sel hooajal toimus meie jaoks Saksamaal Darmstadt'is, kus olime sel korral esindatud kõigi kolme vormeliga - FEST08, FEST10 ja FEST12. Baltic Open'il traditsiooniliselt staatilisi alasid ei toimu, võisteldakse ainult sõidualadel.

Tulemused olid igati pingutust väärt. Pesamuna FEST12 noppis esikoha, FEST10 kindlustas endale 3. koha ning Formula Student Team Tallinna "esimene vasikas" FEST08 jäi oma 4. kohaga napilt esikolmikust välja. Korralik täiendus meie karikatekollektsioonile.


FS Team Tallinna puhkus algas pärast Ungari võistluste edukat lõppu 21. augusti hommikul Györis kaubanduskeskuse parklas pidurite otsimisega, mis kestvussõidus kaduma olid läinud, kestis läbi Ungari, Sloveenia, Horvaatia, Itaalia, Austria ja Saksamaa ning lõppes Darmstadt'is Baltic Open võistluspaika jõudmisega 24. augusti hilisõhtul. Algamas olid uued võistlused ja tuli ennast uuesti võidulainele häälestada. Vahepeal oli tiim kasvanud veteranide võrra, kes meie "lindudele" lisaks tõid Saksamaale Valge Välgu suure käruga, mis peitis endas kaks vormelit.

Laupäev, 25. august möödus nagu esimestel võistluspäevadel kombeks tehnilise kontrolli tähe all. Üldiselt sujus kõik viperusteta, nagu käesoleval hooajal tavaks saanud. Erandiks võib lugeda juhi autost vähem kui 5 sekundiga välja tulemise nõude täitmise. Nimelt on reeglites kirjas, et korralikult turvavöödega kinnitatud juht peab vähem kui 5 sekundi jooksul suutma ennast turvavöödest vabastada, eemaldada vormelilt rooli, et hõlpsalt välja mahtuda, ning välja hüpata. Kuna võistlustules oli mitu Formula Estoniat, siis ilmselgelt tekkis kergel kujul omavaheline konkurents, mille tulemusel FEST10 piloot suutis parimat aega taga ajades autost kiirelt välja saada alles kolmandal katsel, keerates esimesed katsed liigse "rapsingu" tõttu untsu.

Pühapäeval, 26. augustil viis tee meid ühe kaubanduskeskuse parklasse boksidest umbkaudu 15 km kaugusele. Seal oli sisse seatud pidurdustest ning kiirenduse ja skid'i rada. Kõigepealt tuli edukalt läbida pidurdustest, mis probleeme ei valmistanud, ning seejärel oli ette nähtud teatud aeg, mille jooksul sai iga autoga piiramatul arvul kordi skid pad'is head tulemust püüda, minnes pärast iga sooritust uuesti järjekorra lõppu uut katset ootama. Eraldi "võistlusalaks" kujunes ka pärast iga katset vormelite järjekorra lõppu toimetamine, kus määravaks sai vormlit lükkavate meeste nobedus. Skid pad'is sai FEST12 3. koha ajaga 4,955 s, FEST08 12. koha ajaga 5,265 s ning FEST10 17. koha ajaga 5,420 s. Parimaks ajaks oli seekord 4,890 s, mille sõitis Darmstadt'i vormel. Kiirenduse pani konkurentsitult kinni FEST12 ajaga 4,24 s, teine oli FEST08 ajaga 4,48 s, vahepeale trügis Darmstadt'i sisepõlemisauto 4,55 sekundiga ning neljas oli napilt-napilt FEST10 ajaga 4,57 s. Kui mõlemal alal oli FEST'idest parim uusim ehk FEST12, siis FEST08 ja FEST10 omavahelises võitluses jäi neil aladel peale vanem vend FEST08.

Esmaspäeval, 27. augustil oli ette nähtud sprint ja kestvussõit ning tee viis meid seekord Darmstadt'ist umbes 60 km kaugusele Stuttgart'i suunas. Taaskord pidi sprint määrama kestvussõidu stardirivi, kus kiiremad autod lastakse rajale viimastena. FEST12 näitas head sõitu ja ajaga 43,21 s kindlustas sprindis kolmanda koha. FEST08 aeg 44,52 s tõi 8. koha ning FEST10 platseerus ajaga 44,64 s 11-ndaks. Seega oligi veel jäänud viimane ala - kestvussõit. Algselt  pidi kestvussõit olema vaid veidi lühem ettenähtud 22 kilomeetrist ja kumbki juht oleks pidanud sõitma 15 ringi. Siis aga mõeldi ümber ja mõeldi veel korra ümber ning tulemuseks oli, et kumbki juht pidi sõitma vaid 8 ringi ning võistlusdistants oli oluliselt lühem, kui tavaks saanud. Kuid draamat oli siiski piisavalt. Helsingi vormelil purunes vedrustus ning nii mõni teinegi jäi raja kõrvale ning pidi katkestama. Meie suurim konkurent kestvussõidus - Darmstadt'i elektrivormel - näitas suurepärase sõiduga häid ringiaegu, kuid pidi samuti rikke tõttu mõne aja sõitu kõrvalt vaatama ning seetõttu sõidu üldajaga langes konkurentsist välja. FEST12 võttis seega ajaga 11:02,3 alavõidu, vanem vend FEST10 tuli kolmandaks tulemusega 11:53,5 ning FEST08 ajaga 12:16,0 oli seekord neljas.

Üldarvestuses noppis esikoha meie uusim ja kiireim ehk FEST12, kolmanda koha noppis FEST10 ning FEST'idest vanim ehk FEST08 jäi küll poodiumikohast ilma, kuid oli siiski auväärsel neljandal kohal.

Baltic Open'i kuldne rändkarikas leidis seega taaskord tee FS Team Tallinna kätte ning loodetavast jääb ta meie juurde veel mitmeteks aastateks :)

Sellel postitusel ei ole vastuseid

Email again: