Kokkuvõte Saksamaa võistlustest


Kõigepealt vabandused pöidlahoidjatele. Peale võistlust Hockenheim ringil Saksamaal suundusime  Deggendorfi vormelimeeste juurde öömajale, kus võtsime omale õiguse aja veidikeseks maha võtta, kuna Ungaris toimuva võistluseni oli aega pea kaks nädalat. 

Pingelang ja rõõm järjekordse lõpetatud võistluse üle tõid meeste peadesse mõtted väikeseks puhkuseks. Pärast tundidepikkust arutelu võeti vastu ühine otsus vallutada Itaalia ja Prantsusmaa Vahemereäärsed suuremad linnad ja ujuda helsinises merevees. Puhkusest hiljem mõned kaameraga tehtud ülesvõtted, kuid nüüd Saksamaa võistlusest.

Võrreldes Austriaga oli positiivseid ja negatiivseid momente. Tehniline kontroll kulges meie jaoks taaskord vaevaliselt, kuna järjekorrad olid pikad ja kui mõni lahendus auto küljes vajas muutmist või täiendust, siis peale uuendusi pidi taas järjekorda seisma ja lõõmava päikesega tõtt vaatama. Seega esimene päev mõõdus FEST11-ne kohtunikele meelepäraseks tegemise võtmes.

Kui meie kiire neljarattaline oli tehnilises korras ja vajalikud kleepsud auto nina peal, asusime valmistuma staatilisteks sündmusteks. Pingutused kandsid vilja, kuna esimest korda Formula Studenti ajaloos sai FS Team Tallinn disaini kaitsmiste finaali, kus viibis kümme parimat meeskoda 76-st. See tähendas, et omaala spetsialistid üle maailma leidsid , et meie tehnilised lahendused on 10 parima seas. Kuna näiteks üks meid hinnanud kohtunig oli Red Bull F1 meeskonna tugevusarvutuste ja analüüsi osakonnast oleme tulemusega väga rahul. Sellega olime taganud endale alustuseks head punktid. Finaalis jäime küll kümmnendateks, kuid kohtunikelt saadud tagasiside oli väga positiivne. Positiivne oli ka finaali kogemus, mille abil saame tulevikus olla märksa kogenumad ja võimelised pakkuma suuremat konkurentsi. Cost event ja business presentation tõid meile soovitud 2/3 punktidest võimalikust maksimumist, mis tähendas seda, et eesmärk oli täidetud ja liikusime esikümmne graafikus.

Edasi võistlussõitudest. Hetk enne võistlust teatasid sakslased, et Skid Pad (8 kujulise kujundi sõitmine) toimub märjades tingimustes ja nii oligi. Kohtunikud kastsid usinalt rada ja sellega olid tagatud võrdsed tingimused kõikidele meeskondadele. Tulemus 6.28 ei tahtnud meile kuidagi meeldida, kuna kodusel testil suutsime märgades rajaoludes sõita 5.8 sekundit. Seega pool sekundit kaotust iseendale, mis ka konkurentidega võrreldes jäi nõrgaks. Meie juhid kurtsid alajuhitavust, mis oli probleemiks ka mõnele teisele meeskonnale.

Kiirenduses oli meil eesmärgiks 3,8 sekundit, kuna Austrias näitasime head kiirust ja testidel oleme samuti sõitnud 3,8 sekundi sisse, aga parim tulemus oli meil Hockenheimi stardi-finiši sirgel 4.00 sekundit. Skoor jäi hinge närima, kuna seekord jõdsime vormeli panna ka kiirenduse seadesse. Ungariks peame välja selgitama kiiruse kaotuse põhjuse ja selleks korraldame ühe tõsise testipäeva. Kiirenduses jätsime viimase sõidu tegemata, kuna eelmisel päeval avastasime, et veovõllid on pisut kõverdunud ja peale kolme kiirendust nägime, et võllile tehtud märgid on veelgi nihkunud ja seega veovõllid ennast nö veelgi peale keeranud. Reageerisime kohe. Analüüsisime CATIA-s veovõlle, modifitserisime neid veidi ja saatsime kodustele meeskonnaliikmetele ülesande uued veovõllid valmistada ja Ungarisse saata. Pahameelt valmistasid Continental’i mehed kellel õnnestus rehvi vahetusel deformeerida meie  velje võrud mida me hiljem haamritega õgvendama pidime.

Hilinenud soojendus rehvide sissesõiduks enne kiirendust ja pikale veninud sprindi seadistuse tegemine tõi meie võistluspäeva halva üllatuse. Kiiremad meeskonnad olid sprindi ära sõitnud, kui meie olime järjekorras ja tumedast taevast hakkas vihma sadama. Meie piloot Jüri ’Jäämees’ Oleitšuk tormas rajale ja tegi agressiivset sõitu. Peale esimest ringi läks Jüri kohe uuesti koonuste vahele, kuid selleks hetkeks peegeldas rada vihmaveest vastu ja FEST11 liputas kõvasti saba. Hiljem selgus, et esimesel läbimisel segas pilooti ka piduri balanss, mida pidi terve ringi jooksul reguleerima. Sprindiks meie teine juht rajale ei pääsenud, kuna aeg rajale minekuks sai otsa ja nii me oma boksi tagasi suundusimegi. Tulemuseks kindel allajäämine oma võimetele.

Viimasele võistluspäevale läksime vastu rõõmsameelsena. Kestvussõidus näitasime ühtlast kiirust ja lõpetasime selle osavõistluse 10. kohaga. Suur oli meeskonna rõõm kui auto ilusti pärast pingelist sõitu erinevalt paljudest teistest üle finishi joone veeres. Nii nagu Austriaski, olid meie pidurid probleemsed, kuna juhid tundsid, et sõidu käigus muutus pedaal liialt pehmeks, mis sundis kiiruses veidi tagasi andma. Ebameeldivaks üllatuseks oli ka õli temperatuur, mis tõusis 160. kraadini. Hiljem mootori surveastmeid kontrollides oli meie õnneks kõik kombes ja vormeli süda järelikult haiget ei saanud.

Kokkuvõttes saavutasime 11. Koha ja 10. positsioonile kaotasime 8 punkti. Erinevate viperuste ja ilmataadilt saadud üllatuse üle me spekuleerima ei hakanud ega heietanud, mis koha me saanud ühe või teise stsenaariumi kohaselt. Tulemus on igati soliidne ning üle jäi veel õelda: ’’Sport, motosport!’’

Hoiame lippu kõrgel ja iga võistluskogemus on investeering tulevikku. Hetkel viibime veel Deggendorfis ja valmistame vormelit ette Ungari võistluseks, milleks oleme likvideerinud Saksamaal esinenud probleeme.

Kohtumiseni Ungaris!

Sellel postitusel ei ole vastuseid

Email again: