FS Team Tallinn

Eestis hakkas Formula Studenti idee levima 2005. aasta alguses, Tallinna Tehnikaülikooli ja Tallinna Tehnikakõrgkooli ühismeeskonna loomiseni jõuti poolteist aastat hiljem: 2006. aasta sügisel. Meeskonna pealikuks sai TTK üliõpilane Ruben Lend, juhendajateks õppejõud Janek Luppin ja Risto Kõiv. 


2007. aasta juulis osaleti Inglismaal Formula Student lõppvõistlusel klassis III tulevase vormeli virtuaalse mudeliga. Sellega hangiti piisav kogemustepagas, mis sai aluseks reaalse auto ehitamisele ja osalemisele 2008. aasta põhivõistlusel ehk klassis I.

Töö auto ehitamise kallal algas 2007. aasta oktoobris, pärast kuudepikkust rassimist jõuti mootori käivitamise ja esimeste testideni 2008. aasta juuni alguses. 10.-13. juulil 2008 osales TTÜ/TTK Formula Student Team valminud prototüübiga FEST08 edukalt Silverstone’i ringrajakompleksis peetud võistlusel, tulemuseks 13. koht 72 osaleja seas ning parima uustulnuka tiitel. 

Saadud kogemuste baasil projekteeris alates 2008. aasta detsembist nime FS Team Tallinn kandev võistkond uue vormeli FEST09. Auto valmis 2009. aasta suvel ning osales augustis Saksamaal Hockenheimis ning Soomes Helsingis toimunud võistlustel. Saksamaal näitas fortuuna oma tujukat iseloomu ning tõi Tallinna meeskonna teele tehnilise viperuse, mis ei lasknud kestvussõitu lõpetada. See tõi kaasa suure punktikaotuse ning tulemuseks jäi üldarvestuses 46. koht 78 osaleja hulgas. 

Küll aga saatis meeskonda edu Soomes peetud Baltic Open’il –probleeme ei ilmnenud, auto potentsiaal õnnestus realiseerida ning võistlus Soome, Rootsi ja Taani meeskondade ees võita. Lisaks üldvõitja rändkarikale teenis FEST09 ka kaks alavõitu: superslaalomis ning kestvussõidus. Hooaja edukas lõpp näitas auto võimekust ning lubas tehtud tööga rahule jääda.

Hooajal 2009/10 jätkas FS Team Tallinn sama põhikonstruktsiooni, kuid mitmetes detaillahendustes täiustatud vormeliga ning võttis osa Michigani ja Silverstone'i võistlustest. Samuti anti meeskonnale võimalus korraldada 2010. aasta augustis võistlus Baltic Open.


Alates 2012. aasta sügisest on FS Team Tallinn elektriline. Arendustöö sai alguse ühest kesksest Yasa-750 elektrimootorist, et kasutada võimalikult palju sisepõlemismootoriga vormeli jaoks läbi aastate arendatud süsteeme. Akupakid said veidi üle dimensioneeritud, et väga kiiresti sõites ikka kindlasti elektrit jaguks.


Õppeaasta 2013/14 on nüüdseks seljataga ja seda võib igati kordaläinuks lugeda. Hooaja alguses seatud eesmärgid said täidetud ja mitmed ootused said lausa ületatud. Kui sihiks oli seatud saada jälile maailma kiireimate Formula Student autode saladustele, siis pärast võistlusi Itaalias olemegi meie elektrimaailma kiireimad. Koju sai toodud meie jaoks väga hinnaline Formula Electric Italy esikoht elektrivormelite arvestuses. Arendame oma elektrivormelit alles teist aastat ja juba üldvõit! Meid tasub silmas pidada!