FEST10 hooaeg

Ülevaade hooajast

Otsustati jätkata vastvalminud vormelauto FEST09 arendamist, seda võimaldas auto õnnestunud ning konkurentsivõimeline üldkontseptsioon. Tegevuskavasse võeti põhjalik arendustöö ning mitmete sõlmede ja lahenduste mahukas analüüs, eesmärgiks detaillahenduste optimeerimine ning uute ideede uurimine kaalusäästu ja parema jõudluse saavutamiseks. Kui eelnevatel aastatel on meeskond olnud esimese poole suvest hõivatud uue vormeli võistlusküpseks viimistlemisega, andis teistsugune lähenemine võimaluse keskenduda 2010. aasta suvel senisest enam võistlussooritustele. Plaanidesse võeti kahel suurel võistlusel (Formula SAE Michigan USAs ning Formula Student Silverstone’is Suurbritannias) osalemine ning võistluse Baltic Open korraldamine.

Maikuus toimunud FSAE Michigani võistlusel pälvis vahepeal nime FEST10 saanud auto oma viimistluskvaliteedi, atraktiivse disaini ning mitmete lahendustega kohtunike ja konkurentide seas palju tähelepanu. Väga paljulubavaks osutus ka auto potentsiaal kahel esimesel dünaamilisel katsel, kus kiirenduses sõideti 120 registreerunud võistkonna seas välja 4. koht ja kaheksakujulisel SkidPadi rajal 9. koht. Dünaamiliste katsete kokkuvõttes andis see enne sprinti ja kestvussõitu kokku 4. koha. Sprindivõistlusel tekkisid aga kiirelt süvenevad mootoriprobleemid, mille tagajärjel lakkas töötamast 3. silinder. Probleemidest hoolimata suudeti välja sõita 24. tulemus.

Mootori lahtivõtmisel paljastus tõrke põhjusena purunenud klapp, mis oli rikkunud ka silindri, kolvi ja plokikaane. Kuna varumootorit ei olnud võimalik leida, pingutas meeskond terve öö, püüdes olemasolevat võimaluste piires parandada. Tänu mitmetele kohapeal mõeldud ebatraditsioonilistele lahendustele õnnestus mootor lõpuks käima saada ning auto jõudis täpselt minut enne kestvussõidu sulgemist starti. Vigastatud mootoriga ning seejuures küllalt head kiirust näidates õnnestus esimene pool võistluse distantsist läbida, kuid peale juhtide vahetust ei olnud autot aga võimalik enam kõrvalise abita käivitada ning sõit tuli paraku katkestada. Kokkuvõttes saavutati 120 võistlusele registreerunud meeskonna hulgas 40. koht.

Suviseid tulemusi vaadates saab meeskonna pingutusi igati positiivselt hinnata. Mõru katkestamine maikuisel Michigani võistlusel ei olnud küll hooajale parim võimalik algus, kuid jättes mootoririkke kõrvale, võis auto suutlikkuse üle siiski rõõmu tunda ning meeleolud Suurbritannia võistluse eel olid positiivsed. Tõepoolest, Ameerikas demonstreeritud kiirus oli Silverstone’is olemas, kuid tehnika pidas seekord vastu ning FEST10 tõusis kindlalt esimese tosina sekka pea kõigi võistlusalade arvestuses.

Kokkuvõttes saavutatud 7. koht 76 osavõtjaga rahvusvahelisel võistlusel viis meid sinna, kuhu jõudmisest aasta-kaks varem vaid unistanud olime – hingame nüüd kuklasse maailma parimatele!

Augustis kutsuti Põhjamaade ja Saksa tudengivormelid kodusele pinnale võistlema. 10 osavõtjaga üritus Baltic Open sõideti Rapla kardirajal ja lõppes eestlaste kaksikvõiduga (kaasa tegi ka esimesena valminud vormel FEST08), meeldejääv oli ka vormelite paraadsõit Tallinna kesklinnas ja avatseremoonia Vabaduse väljakul.

FEST10 tulemused

FS UK

  • Kuluaruanne: 50. koht
  • Äriplaan: 11. koht
  • Disainikaitsmine: 7. koht
  • Kiirendus: 6. koht
  • Kaheksasõit: 12. koht
  • Kvalifikatsioon: 9. koht
  • Kestvussõit: 7. koht
  • Efektiivsus: 21. koht
  • Üldarvestus: 7. koht

FS Michigan

  • Kuluaruanne: 65. koht
  • Äriplaan: 77. koht
  • Disainikaitsmine: 15. koht
  • Kiirendus: 4. koht
  • Kaheksasõit: 8. koht
  • Kvalifikatsioon: 24. koht
  • Üldarvestus: 40. koht

Tehnilised andmed

Mass

205 kg

Tippkiirus

>150 km/h

Kiirendus

3,9 s

Mootor

Yamaha R6, 599 cm3

Pikkus x laius x kõrgus

2525 x 1378 x 1000 mm

Rööbe ees/taga

1225mm / 1175 mm

Jõuülekanne

4-käiguline järjestiklülitusega Yamaha käigukast, kettülekanne, Torsen diferentsiaal

Vedrustus

Sõltumatu topeltõõtshoobade ja survehoovaga keerdvedrustus

Rehvid

7,5/20 -13 Hoosier

Raam

CrMo torudest keevitatud raam

Katmik

Ruumiline 5-osaline süsinikkomposiidist koorik, süsinikaramiidkomposiidist põhjaplaat

Aasta

2010

Galerii

Mõned hetked vajavad jäädvustamist, et oleks midagi, millele tagasi vaadata. Siin on valitud meenutused 09/10 hooajast.

Scroll to Top