FEST22 hooaeg
Ülevaade hooajast
2022 hooaeg hakkas pingeliselt – 11. juulil oli väljasõit Itaaliasse. 10. juulil jäi üks kestvussõidu ja kvalifikatsiooni pilootidest koroonasse, FEST22ga sai sõita poole ringi kaupa, sest auto tegi kogu aeg restarti, ning kaks tähtsat tehnilise kontrolli dokumenti lükati kohtunike poolt tagasi. Milline algus hooajale! Eestis me vormelit korda ei saanudki, jätkasime remonti öösel Itaalia kohalikus autoparklas pealambi valguses. Meie viimase hetke ponnistused kandsid vilja ja FS Team Tallinn saavutas Itaalia võistlusel mõlema vormeliga mitmeid poodiumikohti ning üldvõidu!
Isejuhtiva vormeli meeskond suundus kohe edasi Tšehhi võistlusele. Ilmastikuolud dünaamilistel aladel ei olnud kiita kuid vihmast ilma trotsides ning ning taktikaliselt häid samme tehes olime ainus tiim, kes suutis kvalifikatsioonis ja kestvussõidus finišeerida. Nõnda saavutati järjekordne üldvõit! FEST22 meeskond tšehhis ei käinud ning suundus Austriasse, kus enne võistluse algust võõrustas meid Grazi tehnikaülikooli meeskond. Võistluse alguses aga ei olnud õnn meiega, sest kaheksasõidu, kiirenduse ja kvalifikatsiooni ajal jäi auto suvalistel hetkedel seisma. Kaheksasõidus ja kiirenduses saime kesised tulemused, kuid kvalifikatsioonis õnnestus ime läbi päeva teine aeg välja sõita ja seda veel vihmas. Mida kõike me ka ei proovinud, auto jätkas jukerdamist. Kestvussõidu hommikul 1,5 tundi enne starti suri vormel täiesti välja, akupakis oli paar trükkplaati läbi põlenud. See andis juhtlõnga kätte ja õige pea leidsime, et ühe mootori juhtme isolatsioon on katki. Viga sai likvideeritud 30 minutit enne starti, 20 minutit enne sai akupakk korda ja napid 3 minutit enne starti olime stardijoonel. Autasustamisel ootasime õhinal karikaid, aga kui kuulutati välja kestvussõidu ja üldarvestuse tulemusi, siis meie nimi ei kõlanud. Läksime kohtunikelt uurima, mis toimub. Selgus, et kohtunike antud andmelugeja, mis kontrollib vormeli energiatarbimist, ei olnud töötanud. Reeglite järgi tähendab see automaatset diskvalifikatsiooni, diskussiooni polnud võimalik arendada. Kokkuvõttes 4. koht, mis polegi nii paha, aga 2. koht oli lähedal ja see jäi kripeldama.
Seejärel suundusime Ungarisse, kus FEST22 ja isejuhtiva vormeli meeskonnad taaskord kokku said. Erinevalt Austriast, läks seal kõik sujuvalt. Tehnilised kontrollid läksid sujuvalt ning ka staatilistel aladel saavutasime häid tulemusi – mõlema vormeliga saime kuluaruandes korralikud punktid ja FEST22ga jõudsime disaini finaali. Sinna otsa veel sõidualade poodiumid ning üldarvestuses oli garanteeritud FEST22 teine koht ja isejuhtiva vormeliga kolmas koht.
Peale mõnusat eduelamust läksime Saksamaale hooaja viimasele ning kõige prestiižsemale võistlusele. Kuigi seal oli kasutusel sama andmelugeja, mis Austrias, siis kohtunike näpunäidete abil saime selle tööle. Staatilised alad õnnestusid priimalt, kuluaruandes saavutasime 3. koha ja disainikaitsmises jõudsime finaali. Saksamaa disaini finaali jõudmine on kindlasti selle hooaja üks suurimaid saavutusi, see näitab, et meeskond on teadmistega jõudnud absoluutsesse tippu.
FEST22 tehnilised andmed
2.7 s
Kiirendus
176 kg
Mass
1250 Nm
Väändemoment
2.7 G
Max. külgkiirendus
550 N
Surujõud (55 km/h)
140 kW
Maksimaalne võimsus
Galerii
Mõned hetked vajavad jäädvustamist, et oleks midagi, millele tagasi vaadata. Siin on valik meie meeldejäävaimatest hetkedest 21/22 hooajal.
FS Austria
Disainikaitsmine 6. koht
Kiirendus: 4. koht
Kvalifikatsioon: 2. koht
Üldarvestus: 4. koht
FS Germany
Disainikaitsmine: 6. koht
Kuluaruanne: 3. koht
Kaheksasõit: 4. koht
Kvalifikatsioon: 3. koht
Üldarvestus: 11. koht
FS Italy
FEST22
Disainikaitsmine: 1. koht
Kuluaruanne: 3. koht
Kiirendus: 1. koht
Kestvussõit: 1. koht
Efektiivsus: 2. koht
Üldarvestus: 1. koht
Isejuhtiv
Disainikaitsmine: 1. koht
Äriplaan: 6. koht
Kiirendus: 1. koht
Kvalifikatsioon: 1. koht
Trackdrive: 1. koht
Üldarvestus: 1. koht
FS Czech (DV)
Disainikaitsmine: 3. koht
Äriplaan: 2. koht
Kuluaruanne: 3. koht
Kiirendus: 3. koht
Kaheksasõit: 2. koht
Kvalifikatsioon: 1. koht
Trackdrive: 1. koht
Efektiivsus: 1. koht
Üldarvestus: 1. koht
FS East
FEST22
Disainikaitsmine: 4. koht
Äriplaan: 6. koht
Kiirendus: 3. koht
Kaheksasõit: 3. koht
Kvalifikatsioon: 2. koht
Kestvussõit: 2. koht
Efektiivsus: 3. koht
Üldarvestus: 2. koht
Isejuhtiv
Kiirendus: 1. koht
Kaheksasõit: 4. koht
Kvalifikatsioon: 3. koht
Trackdrive: 3. koht
Efektiivsus: 1. koht
Üldarvestus: 3. koht
Juhtkond
Meeskonna kapten
Georg Kõivumägi
Peainsener
Marten Teppan
Elektroonika kapten
Artur Lindegron
Vedrustuse kapten
Mattias Laos
DV peainsener
Tauri Tammaru
DV kapten
Lisanne Siniväli
Komposiidi kapten
Kaarel Karri
Alammeeskonnad
- Komposiit
- Vedrustus
- Elektroonika
- Isejuhtiv
Maano Maasikmets
FEST20/21/22
Kaarel Karri
FEST20/21/22
Raul Kaarlõp
FEST22
Karl-Robin Tiislär
FEST22
Tanel Valgma
FEST22
Sebastian M. Magagni
FEST21/22
Aleksandr Bõstrov
FEST22
Markus Männi
FEST22
Mikk Saarse
FEST22
Henri Nurmela
FEST22
Aleksander Einpalu
FEST20/21/22
Mikk Tamkivi
FEST21/22
Kristjan Taimla
FEST21/22
Robert-Juss Soe
FEST22
Pranko Kõrgesaar
FEST22
Robin Saarniit
FEST22
Madis Laaser
FEST22
Jaanika Kiolein
FEST21/22
Markus Põld
FEST22
Sander Õispuu
FEST21/22
Hans Anniste
FEST19/20/21/22
Morgan Puust
FEST20/21/22
Maiko Mägi
FEST21/22
Oskar Järg
FEST21/22
Kalev Miljav
FEST21/22
Raigo Seppago
FEST21/22
Karl-Heinrich Tamm
FEST22
Karl Martin Meras
FEST21/22
Hanno-Laur Kunnus
FEST22
Kaspar Kople
FEST22
Danel Tiitma
FEST22
Aleks Lõbu
FEST22
Aleksandr Aleksandrov
FEST22
Helar Pullisaar
FEST22
Anton Osvald Kuusk
FEST20/21/22
Martin Salm
FEST21/22
Ott Kärner
FEST21/22
Jan Kokla
FEST21/22
Karl Mihkel Seenmaa
FEST21/22
Joel Joshua
FEST22
Ville Mart Volar
FEST22
Jaanika Kiolein
FEST21/22