FEST23 hooaeg
Ülevaade hooajast
5 võistlust, 50 päeva ja üle 50 tudengi 10 kuu pikkuse arendustöö proovilepanek. See kirjeldab, mis ootas ees tudengivormelit enne Euroopasse võistlustulle astumist. 10. juuli hilisõhtul panime bussidele hääled sisse, et suunduda hooaja esimesele võistlusele. 2400km ja ööpäev hiljem saabusime umbes kella nelja aeg hommikul Dallara autotehase parklasse, et FEST23’le veel viimast lihvi anda ning auto tehnilisteks kontrollideks valmis panna. 8.30 saime võistlusalale sisse ning hooaja esimene võistlus sai alata!
Kohapeal ootas ees meeletu kuumus, meeskonna bussist välja astudes oli justkui sein ees. Järsku olid temperatuurid ligi 20 kraadi võrra kõrgemad, kui tavapäraselt Eestis. See on esimene väljakutse nii meeskonnale kui ka vormelile. Parajalt palju ettevalmistust tasus end väga hästi ära, kuna olime üks esimesi meeskondi, kes tehnilised kontrollid läbis ning rajale sõitma lasti. Eestis alanud vormeli hea töökindlus jätkus ka kesk euroopa kuumuses ning esimesed alad möödusid ladusalt. Olud rajal oli head ning nii kõrgeid piki- ja külgkiirendus väärtuseid ei olnud meeskond kunagi varem logist näinud. Auto võimekuse ning esimese proovile panekuga olime väga rahul ning võistlustel suurimaks konkurendiks oli maailmas kuuendat kohta hoidev saksa meeskond. Veel enne kestvussõitu olime üldarvestuse liidrid kuni juhivahetuseni. Kui Robert-Juss rooli läks pidime tempot omajagu alla tooma, kuna päikese käes tõusid temperatuurid monokokk kere sees sedavõrd kõrgele, et inverteri maksimaalne temperatuur oli juba käeulatuses. Sakslastel oli kaasas spetsiaalne nö külmkapp, kus sees akupakki jahutati enne rajale minekut. Otseselt enda boksis see keelatud ei ole seega müts maha, hästi tehtud. Üldarvestuses meile teine koht! Väga hea tulemus täiesti uue kontseptsiooniga vormeli esimesel võistlustel. Elektroonika oli töökindel ning liialt unetuid öid ette ei tulnud, kus midagi kapitaalselt ümber oleks pidanud tegema. Peale võistlust välja teenitud puhkusepäev vahemere ääres, Veneetsia rannas, mis jäi poole teepeale Austriasse, Grazi sõites.
Kohalik meeskond oli nõus meid võõrustama enne FS Austria võistlust. Saime pea nädal aega väärtuslikku testimist ja peenhäälestamise aega. Viimane testipäev mägede vahel oli vihmane, sadu oli just lõppenud ning tundus paras hetk akupakk täis laadida. Niipea kui olime akupaki vormelist välja võtnud, hakkas oavarrest kallama. Kaitsesime vihmavarjude ja telgiga akupakki nii palju kui võimalik, kuid niiskus pääses siiski ligi ning välja mõõdetud isolatsioon viitas probleemile. Elektroonikud otsisid ööpäev läbi viga, kuid ei midagi. Aeg juba pitsidas peale ja teised meeskonnad olid juba võistlusplatsil tehnilised kontrollid läbinud, kui meie veel 2 tunni kaugusel akupakki diagnoosisime. Lihtsalt öeldes oli kergendus meeletu, kui veaks osutus vigane multimeeter. Pakkisime asjad kokku ning suundusime kiiremas korras Spielbergi Red Bull Ringile. Otse tehnilisse kontrolli ning järgmine mure – peakohtuniku arvates ei olnud meie moodulikorpuse materjal nõuetele vastava tulekindlusega. Vaatamata pikale vaidlusele, reeglitele viitamisele ning selgitamisele jäi kohtunik ikkagi endale kindlaks ning ei lasknud meid kontrollist läbi. Kaalusime erinevaid variante aga uue mooduli korpuse tegemine nii lühikese aja jooksul ei oleks võimalik. Lahendus tuli leida olemasolevate materjalidega ja kiiresti. Leidsime, et kui võtta mooduli 2 mm seina asemel kaks 3 mm paksust korpuse tükki ning nende vahele parajalt vett kasta, siis on materjal videopildis piisavalt tulekindel ning kustub iseseisvalt. Ise üsna skeptilised läksime kohtunike juurde ja näe imet, vaatas korra peale ja sobis. Maru kummalised mehed.
Ülejäänud kontrollid sujusid probleemideta. Kuna aega oli üle, saime veel viimaseid parameetreid test alas katsetada. Nii staatilised kui dünaamilised alad olid edukad ning üldarvestuses oli taas poodiumikoht silmapiiril. Viimane ja otsustav ala – kestvussõit FS Team Tallinn on stardis, meeskond on arvutite taga valmis ning jälgivad telemeetriat, vormel läheb rajale, juht sõidab puhtalt ja auto on kiire. Kuni hetkeni kui ta seda enam pole. Märgutuli turvakaarel reedab, et kõrgepinge on välja lülitunud, vormel vaid veereb. Kestvussõit oli meie jaoks lõppenud. Austria raja pika sirge lõpus on järsk põige ehk pidurdus tippkiiruselt, mis tähendab suure aeglustus kiirendusega regeneratiivset pidurdamist, kus akut laetakse. Akupakil on teatud piir, kui palju seda võimalik teha on. Koodi, mis reguleerib elektrimootoritega pidurdamist, on meeskond kasutanud viimased kolm aastat täpselt sama. See, et viga tuleb välja kõige olulisemal hetkel on küll ebaõnn, aga selline on motosport. Pead püsti ja edasi. Auto on üks maailma kiiremaid ning seda oli aega tõestada veel järgmised kolm võistlust.
Enne autasustamist oli väike vaba ajaaken, seega võtsime ühiselt ette matka lähima mäe tippu, et pead tuulutada. Selle pundiga, kellega üheskoos oled viimased 10 kuud vaeva näinud võiks ette võtta ükskõik mida. Mäetipp vallutamata ei jäänud. Ka Eesti lipp ei jäänud lavale viimata ega Team Tallinn välja hõiskamata. Õnnestumisi, mida kaasa võtta oli tegelikult mitmeid.
Suundusime edasi Ungarisse, kuid seekord rannapuhkuse peatust teha ei saanud, kuna isejuhtiv süsteem oli tarvis külge poltida. Nimelt Ungari oli hooaja esimene võistlus, kus sõitsime nii juhi kui ka juhtita. Ungari võistlus läks üsna sujuvalt, nii staatiliste kui dünaamiliste aladega võime rahule jääda. Disainikaitsmisel pole meeskond varem nii kõrge konkurentsiga võistlusel esikohta saavutanud. Kindlasti selle hooaja üks uhkemaid saavutusi. Kuigi isejuhtiva vormeli meeskonna jaoks olid need esimesed tehnilised kontrollid uue autoga, läbisime need enne ühegi sõiduala algust. Pidurdustest nõudis paar katset, kuna esialgu üritas süsteem koonuste vahel slaalomit hakata sõitma. Mõned modifikatsioonid ning ühtlaselt sirgjooneliselt kiirendus 40 km/h ning see järel äkkpidurdus, kena. Nüüd võime isejuhtivaga rajale minna. Ungaris tuli kohati võidelda tormise ilmaga, mis segas nii öist telkimist kui ka dünaamilisi alasid. Näiteks isejuhtiva autokrossi stardijärjekorrast aeti meid ära kuna kohe tulevat torm. Ootasime boksis kuni tibutas mõnda aega ning siis avati ala taas, 25 minutit enne lõpliku sulgemist. Saime auto stardijoonele, kuid vormel ei suutnud õigeid juhtkäskusid ellu viia. Arvutatud trajektoor logis paistis õige, kuid vormel ise keeras koonuste suunas. Juhiga kestvussõit toimus vihmas, mis sobis meile väga hästi – FEST23 kodused tingimused. Sõitsime koos Stuttgarti ülikooli meeskonnaga päeva parimaid aegu ning eesotsas käis tihe rebimine. 16. ringil läks meie vormel nurga taha peitu ja sealt enam välja ei tulnudki – kas juht sõitis välja? Kas vormeliga juhtus midagi? Teadmatus. Peale pikka eetrivaikust tuli juhilt raadioside – kõik. Akupakis oli mõõtepunktil halb ühendust ning suuremate probleemide vältimiseks lõi aku haldussüsteem veateate. Jällegi, eelneva 500km jooksul ei ühtgi probleemi, viga lõi välja just võistluse kestvussõidul.
Suundusime tagasi Györi järgmiseks võistluseks valmistuma. Ebaõnnestunud kestvussõidud jäid kripeldama ning tahtsime kindlasti enne järgmist võistlust veel ühe kestvussõidu läbi teha. Kuna kohalikul meeskonnal ei ole kuigi häid testimisvõimalusi, sõitsime 5 tundi Slovakkiasse teise sõprusmeeskonna juurde, kellel oli järgmiseks päevaks rada broneeritud. Pikk sõit oli seda väärt, sõitsime ilma probleemideta läbi ühe kestvussõidu, mis andis kindlustunnet järgmiseks võistluseks Saksamaal.
Saksamaa võistlus on Euroopa suurim, kus kohal üle saja meeskonna. See hooaeg meie järjekorras neljas võistlus. Üldiselt möödus kõik edukalt, kaheksasõidus suutsime välja sõita päeva parima ringiaja ning mujal olime pidevalt poodiumi konkurentsis. Saksamaa võistluse ajaks said enamus meeskonnad oma auto paremini tööle ning pakkusid parajalt konkurentsi. Suutsime murda kaks võistlust meid saatnud ebaõnne ning vaatamata väga ebatasasele rajale, kus paljudel vormelitel vedrustusega probleemid tekkisid, suutsime kestvussõidu lõpetada! Emotsioon oli võimas ning pea kogul meeskonnal olid õnnepisarad silmis! Saksamaa võistlusel pole me varem kunagi suutnud kestvussõitu lõpetada! See saavutus jääb kõigile meelde, nii kõrge tasemega võistlusel saame ennast nimetada parima kuue hulka.
Kohe peale Saksamaa võistluse autasustamist võtsime suuna Horvaatiasse, hooaja viimasele võistlusele. FS Alpe Adria võistlusel pole meeskond varem käinud. Vaatamata sellele, et meil oli seljataga neli võistlust, siis kõige rohkem probleeme tehnilistes kontrollides tuli välja just seal. Kohtunikud kontrollisid piinliku täpsusega kõiki pisidetaile. Sellel võistlusel olime me tõeliselt sõiduvees. Staatilistel aladel olime nii disainikaitsmise kui ka kuluaruande finaalis, mis on üsna haruldane nähtus. Dünaamilistes alades kiirenduses ja kaheksasõidus 2. koha ning tänavu esmakordselt kvalifikatsioonis 3. koha. Nii palju poodiumikohti ühelt võistluselt me see hooaeg krabanud ei ole.
Suures plaanis saame lõpetada positiivsel noodil. Uus kontseptsioon töötab, meeskond on võistlusteks ette valmistunud, tugev dünaamilistes alades ning üks parimaid staatilistes alades. Selleni on toonud süsteemne aastatepikkune töö ja pühendumus ning teadmiste edasikandumine. Viie võistluse disainifinaalis, kolm disainiala võitu, kaks kuluaruande poodiumikohta ja seda kõike ühe hooaja jooksul. Sellist statistikat ei ole välja tuua ei Zürichi, Müncheni ega mõnel muul Euroopa tipp tehnikaülikoolil. Meie olemegi need seal tipus, siitsamast väikesest Eestist. Uhke!
Kui eelmisel hooajal oli meil väga palju õnne ning vaatamata sellele, et autoga oli pidevalt töökindluse probleeme, siis võistlus hetkeks suutsime ime läbi FEST22 tööle saada. Sel hooajal risti vastupidi. Töötasime pingsalt, et parandada töökindlust ning kõik eelmise aasta vead said parandatud. FEST23’l oli seljataga üle 500 test kilomeetri, mille jooksul toimis auto pea laitmatult ning näitas head töökindlust. Testidel õnnestus kestvussõit alati lõpetada, kuid võistlustel esinesid probleemid, mida varasemalt pole kunagi ette tulnud.
Tänavune hooaeg andis kinnitust, et tudengivormel on tõesti teekond tippu ning vaatamata mõningatele tagasilöökidele on FS Team Tallinna tase selline, et maailma parimad peavad jälgima meie arenguhüppeid kartuses. Siin tehtud töö paistab silma ka teistele, tööpakkumisi õnnestus meeskonna liikmetelt saada nii Rimacist, Volkswagenist, Teslast kui BMW Motospordist – kogu maailm on valla!
Seejärel suundusime Ungarisse, kus FEST22 ja isejuhtiva vormeli meeskonnad taaskord kokku said. Erinevalt Austriast, läks seal kõik sujuvalt. Tehnilised kontrollid läksid sujuvalt ning ka staatilistel aladel saavutasime häid tulemusi – mõlema vormeliga saime kuluaruandes korralikud punktid ja FEST22ga jõudsime disaini finaali. Sinna otsa veel sõidualade poodiumid ning üldarvestuses oli garanteeritud FEST22 teine koht ja isejuhtiva vormeliga kolmas koht.
Peale mõnusat eduelamust läksime Saksamaale hooaja viimasele ning kõige prestiižsemale võistlusele. Kuigi seal oli kasutusel sama andmelugeja, mis Austrias, siis kohtunike näpunäidete abil saime selle tööle. Staatilised alad õnnestusid priimalt, kuluaruandes saavutasime 3. koha ja disainikaitsmises jõudsime finaali. Saksamaa disaini finaali jõudmine on kindlasti selle hooaja üks suurimaid saavutusi, see näitab, et meeskond on teadmistega jõudnud absoluutsesse tippu.
FEST23 tehnilised andmed
2.7 s
Kiirendus
185 kg
Mass
1250 Nm
Väändemoment
2.8 G
Max. külgkiirendus
760 N
Surujõud (55 km/h)
140 kW
Maksimaalne võimsus
Galerii
FS Austria
Kuluaruanne: 3. koht
Kaheksasõit: 6. koht
Kiirendus: 6. koht
Kvalifikatsioon: 10. koht
Üldarvestus: 12. koht
FS Germany
Kvalifikatsioon: 3. koht
Disainikaitsmine: 4. koht
Kestvussõit: 6. koht
Efektiivsus: 7. koht
Kiirendus: 8. koht
Kvalifikatsioon: 10. koht
Üldarvestus: 6. koht
FS Italy
Kiirendus: 1. koht
Kvalifikatsioon: 2. koht
Kestvussõit: 2. koht
Kaheksasõit: 2. koht
Üldarvestus: 2. koht
FS Alpe Adria
Disainikaitsmine: 1. koht
Kuluaruanne: 1. koht
Kiirendus: 2. koht
Äriplaan: 2. koht
Kaheksasõit: 2. koht
Kvalifikatsioon: 3. koht
Üldarvestus: 11. koht
FS East
FEST22
Disainikaitsmine: 1. koht
Kiirendus: 4. koht
Kaheksasõit: 4. koht
Kvalifikatsioon: 8. koht
Üldarvestus: 11. koht
Isejuhtiv
Disainikaitsmine: 5. koht
Kuluaruanne: 6. koht
Üldarvestus: 15. koht
Juhtkond
Alammeeskonnad
- Admin
- Komposiit
- Isejuhtiv
- Dünaamika
- Elektroonika
- Jõuülekanne
- Vedrustus
Administratiivmeeskonna eesmärk on kajastada FS Team Tallinna tegemisi ning tõsta teadlikkust projektist. Seda tehakse nii läbi meedia, sotsiaalmeedia, üritustel osalemise kui ka koolide külastamise. Alammeeskond tegeleb ka toetajate otsimisega, kes teevad võimalikuks projekti elluviimise ning panustavad tulevaste inseneride pealekasvu. Lisaks kuuluvad meeskonna vastutusvaldkonda ka mälestuste jäädvustamine, veebilehe arendamine ning äriplaani koostamine ja esitamine.
Saara Suurkivi
Administratiivi kapten
TalTech Toidu- ja biotehnoloogia BSc
FEST23
Risto Pärn
Videograafika
TalTech tootearendus ja robootika BSc
FEST23
Cer-Lyn Luhasaar
Veebileht & graafiline disain
TalTech Äriinfotehnoloogia BSc
FEST23
Karoliina Mustkivi
Toetajad & turundus
TalTech Ärindus BSc
FEST23
Akvile Svidrate
Sündmused
TalTech Õigusteadus BSc
FEST23
Alammeeskonna töö seisneb komposiitmaterjalidest detailide projekteerimises ja tootmises. Komposiidi meeskonna vastutusalasse langevatest projektidest suuremad on vormeli monokokk- kere, akukast, vahesein ja kogu aerodünaamika paketi struktuurne lahendus. Detailide projekteerimisel kasutatakse isearendatud arvutusmooduleid, käsiarvutusi ja FEM analüüse. Lisaks tehakse igale detailile tootmisjoonised. Olenevalt detaili geomeetriast ja vajalikest tolerantsidest, töötatakse välja tootmistehnoloogia ja projekteeritakse detailile tootmiseks vajalikud vormid.
Henri Nurmela
Ergonoomika, rool & peatugi
TalTech Elektroenergeetika ja Mehhatroonika BSc
FEST22/23
Karl Robin Tiislär
Komposiidi kapten
TalTech tootearendus ja robootika BSc
FEST22/23
Sebastian Mikael Magagni
Monokoki CAD
TalTech: IT-süsteemide arendus BSc
FEST21/22/23
Henri Nurmela
Ergonoomika, rool & peatugi
TalTech Elektroenergeetika ja Mehhatroonika BSc
FEST22/23
Mikk Saarse
SES
TalTech: integreeritud tehnoloogiad BSc
FEST22/23
Erko Elbrecht
Aero struktuurid
TalTech ehitiste juhtimine ja ehitusprojekteerimine BSc
FEST23
Tanel Palmsaar
Vahesein
TalTech tootearendus ja robootika BSc
FEST22/23
Robin Hendrik Vint
LiDARi kinnitus
TTK Autotehnika BSc
FEST23
Sven Rosenberg
Aero struktuurid
TalTech Elektroenergeetika ja Mehhatroonika BSc
FEST23/22/21/20
Alammeeskonnas arendatakse välja tarkvara, mis on vajalik vormeli autonoomseks sõitmiseks ilma inimese abita. Meeskonna ülesanded saab panna kolme suuremasse kategooriasse. Esiteks maailma nägemine ja tajumine. See hõlmab endas erinevatelt sensoritelt andmete kogumist ja töötlemist. Teiseks on vaja aru saada, milline on vormeli positsioon ja orientatsioon maailmas ning samuti on selle jaoks vaja luua virtuaalne maailm. Selle ülesande jaoks kasutatakse eelnevas kategoorias kätte saadud andmeid. Kolmandaks on vaja planeerida rada ja vormelit juhtida. Raja planeerimiseks on vaja aru saada, kus vormel asub ning milline on maailm tema ümber. Planeeritud raja põhjal arvutatakse välja optimaalseimad juhtimiskäsud ning need edastatakse mootoritele.
Karl Mihkel Seenmaa
Isejuhtiva kapten
TalTech Informaatika BSc
FEST21/22/23
Anton Osvald Kuusk
Arvuti
TalTech Informaatika BSc
FEST20/21/22/23
Ott Kärner
SLAM
TalTech tootearendus ja robootika BSc
FEST21/22/23
Helar Pullisaar
Simulatsioon
TalTech tootearendus ja robootika BSc
FEST22/23
Joel Joshua
LiDar
TalTech: integreeritud tehnoloogiad BSc
FEST22/23
Lisanne Siniväli
Trajektoor
UT Informaatika MSc
FEST20/21/22/23
Tanel Tallo
SLAM
TalTech Informaatika BSc
FEST23
Marten Vooro
Automudel
TalTech Informaatika BSc
FEST23
Anna Sihvart
Automudel
TalTech tootearendus ja robootika BSc
FEST23
Alammeeskonna liikmed tegelevad sõidukile mõjuvate füüsikaliste nähtuste hindamise ning mõjutamisega, eesmärgiks selle maksimaalse võimekuse saavutamine. Meeskond hõlmab teemadena konseptsiooni arendust, ringiaja simulatsiooni, vedrustuskinemaatikat, aerodünaamikat, mootorite juhtimissüsteemi ning ülddünaamikat. Lisaks enda vastutusalale on liikmetel tähtis ülesanne teistele inseneridele projekteerimissisendite loomine. Erinevalt teistest meeskonna osadest on dünaamika töö teoreetiline, kuid mõjutab enim sõidukit kui tootearendus projekti.
Mattias Laos
Dünaamika kapten
TTK Masinaehitus BSc
FEST20/21/22/23
Maano Maasikmets
Aerodünaamika & CFD
TalTech tootearendus ja tootmistehnika MSc
FEST20/21/22/23
Raul Kaarlõp
Aerodünaamika & CFD
TalTech ehitiste juhtimine ja ehitusprojekteerimine BSc
FEST22/23
Markus Männi
Aerodünaamika & CFD
TalTech tootearendus ja robootika BSc
FEST22/23
Morgan Puust
Juhtimissüsteem
TalTech Infromaatika MSc
FEST20/21/22/23
Robert-Juss Soe
Kinemaatika & rehvi andmed & juht
TTK Masinaehitus BSc
FEST22/23
Oskar Järg
Juhtimissüsteem & ECU
TalTech tootearendus ja robootika BSc
FEST21/22/23
Maik Salla
Aerodünaamika
TalTech teedeehitus ja geodeesia BSc
FEST23
Ben Eilaste
Aerodünaamika
TalTech tootearendus ja robootika BSc
FEST23
Raul Mihkel Anton
Aerodünaamika
TalTech tootearendus ja robootika BSc
FEST23
Alammeeskond vastutab vormeli madalpingesüsteemi eest. Peamiselt tegelevad meeskonna liikmed juhtmestuse ja trükkplaatide disainimise ning tootmisega. Olenevalt trükkplaadist ka programmeerimisega. Valdav enamus vormelis olevatest trükkplaatidest on isearendatud. Trükkplaatidel on väga erinevaid ülesandeid: mitmed turvasüsteemid, madalpingesüsteemi toide, andmehõive, informatsiooni kuvamine juhile ja nii edasi. Juhtmestus seob kõik elektroonika komponendid omavahel kokku võimaldades suhtlust läbi CAN võrgu.
Danel Tiitma
Elektroonika kapten
TalTech Riistvaraarendus ja programmeerimine BSc
FEST22/23
Artur Lindegron
PWD
TTK Robotitehnika BSc
FEST20/21/22/23
Ergo Adams
Maakiirussensor
Taltech Rakendusfüüsika BSc
FEST23
Karl J. Terasmaa
PCB arendus
TalTech tootearendus ja robootika BSc
FEST23
Mart Dudin
Madalpinge juhtmestus
TalTech: integreeritud tehnoloogiad BSc
FEST23
Maia-Liisa Veldi
Madalpinge juhtmestus
TalTech Elektroenergeetika ja Mehhatroonika BSc
FEST23
Nazar Atamanenko
Madalpinge juhtmestus
TTK Robotitehnika BSc
FEST23
Jõuülekande meeskonna ülesandeks on panna akupakki salvestatud elektrienergia toimel vormel sõitma. Selleks projekteerivad alammeeskonna insenerid vajaliku mahutavuse ning pingega akupaki, võimalikult efektiivse pingevaheldi ja mootorid, sobiva ülekandeteguriga planetaarülekande ja kogu auto jahutussüsteemi. Kuna nimetatud komponentidest enamus sisaldab kõrgepinget, siis pannakse suurt rõhku ohutusele ning töökindlusele. Selleks tehakse iga süsteemi puhul läbi nii käsitsiarvutused kui ka kasutatakse analüüsiprogramme ning tulemusi valideeritakse reaalsete katsete näol.
Raigo Seppago
Jõuülekande kapten
TalTech Elektroenergeetika ja Mehhatroonika BSc
FEST21/22/23
Martin Meras
Mootorid
TalTech: energiamuundus- ja juhtimissüsteemid MSc
FEST21/22/23
Hans Anniste
Isearendatud inverter
TalTech: lektroonika ja kommunikatsiooni tehnoloogia MSc
FEST19/20/22
Maiko Mägi
Akumoodulid
TTK Autotehnika BSc
FEST21/22/23
Karl Rasmus Uibo
Kontroller
TalTech tootearendus ja robootika BSc
FEST23
Robin Saarniit
Jahutussüsteem
TTK Autotehnika BSc
FEST22/23
Alammeeskonnas õpitakse projekteerima ja tootma mehaanilisi süsteeme. Meeskonna ülesandeks on teha vormelile piduri- ja roolisüsteem, vedrustus ning kõik sinna juurde kuuluv – nende projekteerida on kõik detailid, mis ühendavad kere asfaldiga. Kõikidele detailidele tehakse tugevusarvutused või FEM tugevusanalüüs, enne tootmist tehakse korrektsed tootmisjoonised ning määratakse tolerentsiahelad.
Robin Saarniit
Vedrustuse kapten & juht
TTK Autotehnika BSc
FEST22/23
Jaanika Kiolein
Roolisüsteem, nurgakoost & pidurisüsteem
TalTech tootearendus ja robootika BSc
FEST21/22/23
Madis Laaser
Pidurisüsteem
TalTech tootearendus ja robootika BSc
FEST22/23
Risto Pärn
Nookurid
TalTech tootearendus ja robootika BSc
FEST23
Kener Sumla
Kõrvad
TalTech tootearendus ja robootika BSc
FEST23
Heldur Hanni
Stabilisaatorid
TalTech: integreeritud tehnoloogiad BSc
FEST23