FEST18 hooaeg

Ülevaade hooajast

Kahtlemata võib öelda, et FEST18 puhul oli tegu väga eduka hooajaga – meeskonna ajaloo ühe edukaima kui mitte kõige edukama hooajaga. Aasta alguses seadsime endale väga kõrged eesmärgid, mida samm-sammult asusime täitma. Nagu ikka prototüüpimise puhul, tekib tagasilööke ja muresid. Vormeli arenduse tsükkel käib probleemist probleemini. Küsimus ei ole, kas mõni probleem tuleb, vaid millal ja kui suurelt. Oluline on nendega kiirelt ja operatiivselt tegeleda – see õnnestus meil hästi. Oli hetki, kus mitmed tagasilöögid kuhjusid ning purunesid detailid, mille puhul ei oleks osanud ette kujutadagi, et ka see saab katki minna. Nendel hetkedel paistis välja meeskonna tugevus. Keegi ei andnud alla, keegi ei loobunud. Tuli lihtsalt veel rohkem vaeva näha, tööd teha ja veel targemalt tegutseda. Valatud higi, veri ja pisarad ning unetud ööd tasusid ennast ära juba esimesel etapil Itaalias, kus meil õnnestus saavutada üldvõit. Me olime õnnelikud kiire vormeli üle, kuid veel õnnelikumad selle üle, kui tugevad me meeskonnana oleme. Suurepärased tulemused kaitsmisaladel peegeldasid seda, nii Itaalias kui ka järgnevatel etappidel.

Itaaliast sõitsime otse Ungarisse, kus toimus hooaja teine etapp FS East. FS East`il oli konkurents veelgi tihedam kui Itaalias. See meid ei heidutanud – äsjasest üldvõidust oli motivatsioon laes ning taaskord õnnestus teha väga hea võistlus. Tasuks üldarvestuse teine koht. Peale FS Easti oli nädalane võistluspaus. Puhkusenädala veetsime Ungaris, kus testisime taaskord vormelit, valmistusime kaitsmisaladeks ning seadsime nii meeskonna kui ka tehnika taas võitlusvalmis.

Kolmas etapp viis meid Austriasse, F1 ringrajale Spielbergis. Austria võistlustel polnud meil õnnestunud starti pääseda 2014. aastast saadik. Tegu on eksklusiivse võistlusega, kuhu valitakse vähe meeskondi, kuid meeskondade tase on väga kõrge – kõik tipud olid esindatud Eelneva kahe etapi eduga olime lisaks heale enesetundele kaela saanud ka favoriidi koorma. Võistlusalad õnnestusid hästi, olime stabiilselt tugevad nii rajal kui ka kaitsmistel. Järjekordne üldvõit jäi millimeetrite kaugusele. Peale kõiki võistlusalasid olime juhtimas, konkurendid soovisid meile võidu puhul juba õnne, kuid võistlusjärgses tehnilises kontrollis avastati turvaahelas väike viga Üks lüliti, mis peab rakenduma, kui piduripedaal põhja läheb, ei rakendunud. Varasema pedaalide seadistamisega oli nupp mõne millimeetri paigast nihkunud. Viga, mis ei andnud meil rajal mingit eelist, oli piisav disklahvi saamiseks – reeglid on reeglid. Meeletult valus ja rumal viga, mis jääb ilmselt kummitama veel väga pikaks ajaks.

Kätte jõudis võistlusreisi viimane nädal ja viimane võistlus. Olime teel olnud juba viis nädalat ning jõudnud võistluspaika Saksamaale Hockenheimi F1 ringrajale. Üritasime Austrias juhtunut peast pühkida, kuid samal ajal õppida sellest nii palju kui võimalik. Lõpuni see siiski ilmselt ei õnnestunud. Oli näha, et nii meeskond kui ka vormel väsivad. Pikk võistlusreis hakkas meid murdma. Üha rohkem paistis välja Kesk-Euroopa konkurentide eelis, kes said oma baasides etappide vahepeal puhkamas käia samal ajal kui meie olime ratastel juba viiendat nädalat järjest. Saksamaal suutsime kuni viimase alani enda jaoks keskmisel tasemel võistelda, kuid siis tegime vea ning katkestasime kestvussõidu.

Aeg oli sõita tagasi Eestisse. Koju jõudnud, olime pool päeva Tallinnas ning siis liikusime edasi Baltic Openile, mis seekord toimus Tartus. Baltic Open on rohkem meelelahutusüritus, kus ei ole kaitsmisalasid ning kus võib võistelda ka vanade vormelitega. Balticul sai palju sõita, juhtida proovisid ka noored insenerid ise, kes selle vormeli on ehitanud. Põnevas lõpuduellis õnnestus Tšehhi meeskonnal meid edestada. Lisaks võidukarikale kaasneb Baltic Openi esimese kohaga järgmisel hooajal etapi korraldusõigus. Nüüd on ka meeskonna vanadel vormelitel põhjust tuleval aastal Eestimaa tolm ratastelt pühkida.

Tegu oli meeldejääva hooajaga. Meeskond ja vormel jõudsid taas uuele kõrgemale tasemele. Kuigi viimasel kahel suurel võistlusel väikese ebaõnne tõttu meie tulemus „paberil“ ei olnud nii väärtuslik kui lootsime, siis tegelikult see ei olegi kõige peamine. Vormeli ehitamisest saadud kogemuste, teadmiste ja tutvuste väärtust ei langeta miski ning just see on oluline. Samuti tõestasime, et Eesti haridus, inseneeria ja FS Team Tallinn kuuluvad maailma tippu.

Suured tänud ja kummardus kõikidele toetajatele, kelle saatel ning abil oli meil võimalik üliedukas hooaeg läbida!

FEST18 tulemused

FS Germany

  • Kuluaruanne: 10. koht
  • Äriplaan: 9. koht
  • Disainikaitsmine: 7. koht
  • Kiirendus: 8. koht
  • Kaheksasõit: 7. koht
  • Kvalifikatsioon: 11. koht
  • Üldarvestus: 15. koht

FS Austria

  • Kuluaruanne: 6. koht
  • Äriplaan: 9. koht
  • Disainikaitsmine: 3. koht
  • Kiirendus: 2. koht
  • Kaheksasõit: 5. koht
  • Kvalifikatsioon: 8. koht
  • Üldarvestus: 9. koht

FS Italy

  • Kuluaruanne: 6. koht
  • Äriplaan: 11. koht
  • Disainikaitsmine: 1. koht
  • Kiirendus: 2. koht
  • Kaheksasõit: 1. koht
  • Kvalifikatsioon: 2. koht
  • Kestvussõit: 1. koht
  • Efektiivsus: 1. koht
  • Üldarvestus: 1. koht

FS East

  • Kuluaruanne: 1. koht
  • Äriplaan: 8. koht
  • Disainikaitsmine: 3. koht
  • Kiirendus: 2. koht
  • Kaheksasõit: 2. koht
  • Kvalifikatsioon: 3. koht
  • Kestvussõit: 2. koht
  • Efektiivsus: 3. koht
  • Üldarvestus: 2. koht

Galerii

Mõned hetked vajavad jäädvustamist, et oleks midagi, millele tagasi vaadata. Siin on valitud meenutused17/18 hooajast.

Juhtkond

Meeskonna kapten

Indrek Petjärv

Peainsener

Riho Koop

Elektroonika kapten

Martin Ploom

Vedrustuse kapten

Jaagup Laaser

Admini kapten

Mikhel Talmar

Komposiidi kapten

Siim Starke

Alammeeskonnad

Scroll to Top

Team Captain

Name: Kristjan Taimla

University & Programme: TalTech Product Development and Robotics BSc

Seasons in FS Team Tallinn: FEST21/22

What do you do in FS Team Tallinn?

The task of the team captain is to lead and direct the team members and be responsible for planning and organizing the entire project process. Captain role includes time and resource planning, budget management and ensuring that the team meets all project goals and requirements. It is also the captain’s job to represent the team at public appearances and presentations.

Phone:
+372 5300 6581
Email:
kristjan.taimla@formulastudent.ee